Bugün bir uçağın uçmasına etki eden en önemli etkenlerden biri de motorlardır. Fakat her uçakda aynı tarz uçak bulunmaz.Bunun sebebi her motorun aynı tarz performansa sahip olmaması, yakıt masrafları ve uçaklara uygun motorların seçilmesidir.
Örneğin Dash-8 uçağı için pervaneli bir motor kullanılırken, B777 için Jet motoru kullanılmaktadır.
Peki bu motorlar neye göre seçilir? Artıları ve eksileri nelerdir? İsterseniz şimdi hep beraber bu yanıtları arayalım.
1. Pistonlu Motorlar
Bu motorlar saat de 500 km'ye kadar hız yapabilir. Pistonların motor içerisindeki düzenine göre 36 silindire kadar çıkabilir. Çok fazla ısınacağından dolayı su veya hava ile soğutulur. Her ne kadar verimi en üste tutmak ve performans artırmak istensede yükselişleri ve hızları sınırlıdır.
2. Turbotrop Motorlar
Bir diğer pervaneli motorlardır. Burada pervaneyi gaz türbinleri çevirir. Günümüzde helikopterlerde de aynı sistem kullanılmıştır. Küçük uçaklarda (Eğitim vs.) kullanılmazlar. Bu motorlar temelde jet yakıtı kullanırlar.
3.TurboJet Motorlar

Bu motorlar ile sınırlı olan hız ve yükseklik açılmış, ses hızında gidebilen uçaklar( Concorde )
yapılmıştır.Fakat bunlarla beraber yakıt masrafları da pervaneli uçaklara göre artmıştır.
4. RamJet Motorlar
Genelde insansız uçaklarda bulunur. Burada önden giren hava yakılarak itiş gücü elde edilir. En önemli özelliklerinden biri türbin, kompressör gibi dönen kısmı yoktur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder